lørdag den 12. april 2014

Crazy Chick-lady


Kald mig bare tosset, for jeg ved det godt selv.

Åbenbart er det sådan med høns som med tatoveringer: har du ført fået én, så vil flere komme til.

Først kom Orbelle, Eva og Molly. En uge senere måtte jeg bare købe grünlegeren Vikke, for der måtte jo også grønne æg til.

Thias med den adopterede isa brown. Vi kalder hende Isa

For to dage siden kom en ensom høne hen og kiggede misundeligt på al den gode mad som jeg fodrede mine hønsedamer med. Jeg ved at hun halvt om halvt har fået lov til at passe sig selv, og at hendes ejer ikke ønsker hende mere. Så jeg tog den hurtige beslutning at adoptere hende.
Men da hun er noget ældre end de andre, så gik der ikke mange øjeblikke før hun havde overtaget hønsegården og synes hun bestemte det hele. Og sulten var hun også.

Den smukke sort/hvide maran. Nu hedder hun Musling

I dag tog jeg ud til hønsemanden i Skuldelev igen. Denne gang skulle min kære veninde have høns. Men ak, kan man dy sig, når man så får øje på den smukkeste lille sort/hvidbrogede maran?
Så jeg købte hende, og nu har jeg intet mindre end seks høns!

Så er det også nok. Håber jeg. :)





3 kommentarer:

  1. Ih, dog - så en lille fjer, blev til fem høns! (eller faktisk seks)..
    Hvor mange flere er der plads til i hønshuset, eller soves der på skift? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Med høns er det sådan at de helst sover tæt sammen, så de ligger næsten alle sammen i redekassen alene, så der er i teorien plads til mange flere høns. Men jeg styrer mig nu. Hvis der kommer flere høns, så er det fordi jeg har fået bygget et større hønsehus og får en hane. :)

      Slet