mandag den 18. marts 2013

Tomatsåning med kreative etiketter


Det er så koldt udenfor, at jeg knap kan trække vejret ved chokket over vindens chill-factor. Men jeg nægter at lade mig kue til at tænke, at foråret måske aldrig vil komme. Derfor har jeg sået tomatfrø i dag! Ha!
Jeg er dog lidt spændt på hvor lang tid det der vil gå, før jeg kan få dem ud i drivhuset.

Men nu hvor jeg ikke kan komme ud og pille i jorden og i mit drivhus, har jeg brugt tiden indendørs på noget skønt og kreativt. Etiketter!


Tykt "akvarel" papir, blyanter, saks og tålmodighed

Igen; dét der med hvor lige og præcise tingene er, er ikke noget jeg går så meget op i, så etiketternes form er tegnet lidt på gefühl og med hjælp fra en gammel frøpose i mangel af en lineal.

Red Stripe etikette

Orange Berry etikette

Ildi etikette

Cherokee Purple etikette


Green Zebra etikette

Det er ganske terapeutisk at sidde og tegne tomater. Jeg sidder egentlig og visualiserer mig min fremtidige tomathøst!

Færdigt resultat

Så skal det bare klippes ud...


Tape

...tape på enderne af etiketterne (begge sider)...




...beklædt ståltråd igennem de tapede endestykker. Jeg prikkede forsigtigt et lille hul i først.




Og det færdige resultat, som jeg selv synes gør sig enormt dekorativt ud. Senere kan jeg sætte etiketterne på tomatplanterne i drivhuset.

2 kommentarer:

  1. Meget flotte navne kort! Og hyggeligt at læse om, nu jeg ikke forventer at se andet end hvidt i min have, de næste mange dage..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er præcis det... one must turn ones fancy to other garden related distractions while nature freezes. :)

      Slet